Roślinna marka innowacyjnych owsianek instant z napojem kokosowym w proszku w składzie.
Vegenuts to nowa roślinna marka na rynku. Brand debiutuje z linią produktów śniadaniowych, ale jego ambicje sięgają dużo dalej.
Vegenuts to linia produktów śniadaniowych: owsianek do zalania z napojem kokosowym w składzie. Produkty to roślinna alternatywa dla tradycyjnych owsianek instant, które zawierają mleko lub serwatkę w proszku. Zastosowanie roślinnego napoju w proszku to innowacja i wyróżnik w kategorii. Dzięki temu owsianki uzyskują kremową konsystencję po zalaniu wrzątkiem i nie wymagają samodzielnego dodania mleka lub napoju roślinnego.
Owsianki z napojem kokosowym Vegenuts to pyszna propozycja na w pełni roślinny początek dnia lub szybką przekąskę. Zawartość saszetki wystarczy zalać wrzątkiem i odczekać 4 minuty. Dzięki zawartości kokosowego napoju roślinnego owsianka ma idealną, kremową konsystencję bez dodatku mleka. To produkt dla wszystkich fanów owocowej słodyczy bez dodatku cukru.
klient:
Vegenuts
marka:
Vegenuts
zakres działań:
Naming & brand identity
Opakowania
Strategia marketingowa
Stworzenie od podstaw roślinnej marki spożywczej o silnej osobowości i potencjale eksportowym, która sprawdzi się w wielu kategoriach produktowych.
W ramach współpracy QL hunters odpowiadało za stworzenie marki, pełną identyfikację wizualną, projekt opakowań i materiałów POS, strategię marketingową, launch marki i kampanię reklamową po wprowadzeniu produktów na rynek.
Marka ma potencjał i plany eksportowe, dlatego wybrano nazwę w języku angielskim bezpośrednio nawiązującą do produktów roślinnych. Dzięki zastosowaniu kombinacji wyrazów „vege” i „nuts” (ang. zwariowany) brand ma mocno zdefiniowaną tożsamość, a jednocześnie daje przestrzeń na odrobinę kreatywnego szaleństwa w komunikacji.
Największą innowacją Vegenuts, a także komunikatem, który miał wybrzmiewać na opakowaniu, jest zawartość roślinnego napoju kokosowego. Dlatego informacja ta pojawia się kilkukrotnie – zarówno w formie słownej, jak i wizualnej. Cała kompozycja podkreśla kremową konsystencję owsianek bez dodatku mleka. Dla wyróżnienia produktów na półce zastosowano pastele, podczas gdy w kategorii produktów śniadaniowych przeważają brązy i beże.
Rynkową premierę marki Vegenuts przeprowadziło QL Hunters we współpracy z Frisco.pl. Lider na rynku e-grocery miał wyłączność na sprzedaż produktów Vegenuts w pierwszym okresie od launchu marki. Projekt obejmował wprowadzenie produktów do oferty Frisco, a także wspólne działania reklamowe, PR i influencer marketing. „Współpraca z Vegenuts jest więc naturalną odpowiedzią na umacniający się w naszym społeczeństwie trend ograniczania spożycia produktów odzwierzęcych. Dzięki niej, to właśnie klienci Frisco.pl jako pierwsi będą mogli spróbować zdrowych i oryginalnych owsianek wege, łatwych do przygotowania w każdych warunkach” – mówił Jacek Palec, prezes Frisco.pl na Portalu Spożywczym.
Pierwsza linia roślinnych produktów śniadaniowych Vegenuts trafiła do szerokiej dystrybucji w sieciach handlowych w ramach akcji in&out.