Pierwsze na rynku roślinne desery w trzech smakach na bazie aquafaby.
Innowacyjne, roślinne, bezglutenowe musy deserowe na bazie aquafaby to alternatywa dla tradycyjnych deserów z mlekiem lub jajami w składzie. Produkt zwyciężył Plant Powered Pitching 2021.
Brand przekształca surowiec odpadowy powstający w procesie m.in. produkcji hummusów i past warzywnych w pyszne, lekkie musy w trzech smakach: czekoladowym, karmelowym i waniliowym. Produkt jest skierowany do świadomych klientów: wegan, wegetarian, klimatarian, osób eliminujących lub ograniczających laktozę, ale też do wszystkich, którzy szukają pysznych deserów.
klient:
Fabalous
marka:
Fabalous
zakres działań:
Koncepcja produktu
Branding
Packaging
Aquafaba to płyn z puszki z ciecierzycą, fasolą lub innymi strączkami, a także woda pozostająca po ich ugotowaniu. Jednak to ta z ciecierzycy ma najlepsze właściwości emulgujące, pieniące, zagęszczające oraz nawilżające i nie zmienia smaku przyrządzonych z jej użyciem potraw.
W warunkach domowych aquafaba z powodzeniem sprawdza się jako zastępnik białka jaja kurzego w bezach, musach, majonezie czy sosach. W warunkach przemysłowych jest produktem ubocznym powstający przy produkcji m.in. hummusu czy past warzywnych i jest utylizowana.
Przekuć innowacyjny pomysł na produkt w kompletną koncepcję biznesową.
W ramach projektu pracowaliśmy nad rozwojem produktu, analizą konkurencji, modelem biznesowym i pozycjonowaniem cenowym. QL hunters odpowiada też za branding, identyfikację wizualną i wstępny projekt opakowań.
Rynek roślinnych alternatyw nabiału rośnie w tempie 30% r/r. Jednak wśród deserów nadal dominują te, których bazą jest soja i kokos. Najpopularniejsza – soja jest alergenem i budzi wśród konsumentów skrajne emocje. Kokos natomiast jest surowcem importowanym o niskiej zawartości białka i stanowi źródło tłuszczów nasyconych.
Fabalous łączy rozwój roślinnej oferty z ograniczeniem marnowania żywności. Konwertując surowiec odpadowy w pełnoprawny, pyszny produkt, wpisuje się w rosnący trend less-waste.
Aquafaba jest surowcem dobrze znanym wśród wegan. Do tej pory jednak była wykorzystywana wyłącznie w warunkach domowych jako zastępnik białka jaja. Na świecie nie ma produktów mass-marketowych tworzonych na bazie aquafaby.