Naturalne, bezpieczne dania do szybkiego przygotowania w tradycyjnych smakach.
Polska marka w 100% naturalnych produktów spożywczych istniejąca od przeszło 10 lat.
Dania Babci Zosi to proste w przygotowaniu, pełnowartościowe, domowe posiłki na bazie zbóż, suszonych warzyw, owoców i przypraw. Marka w swojej ofercie posiada mieszanki na zupy, kompozycje kasz z dodatkami, dania z makaronów, placki ziemniaczane, naleśniki, mieszanki na chleb i inne dania do szybkiego przygotowania. Dania Babci Zosi mogą stanowić samodzielne, pełnowartościowe posiłki, ale także być dodatkiem lub bazą pod bardziej skomplikowane dania. Inspiracją do stworzenia marki były smaki i aromaty domowej, babcinej kuchni pozbawionej chemii i sztucznych dodatków.
klient:
SYS Foods Sp. z o.o.
marka:
Dania Babci Zosi
zakres działań:
Strategia marki
Rozwój portfolio
Działania marketingowe 360°
Stworzenie strategii marki tak, aby wybrzmiał jej unikatowy charakter oraz znalezienie spójnego, angażującego sposobu komunikacji dla brandu . Wsparcie sprzedaży stacjonarnej i rozwój sklepu online.
W ramach długoterminowej współpracy QL hunters odpowiadało za stworzenie strategii marki, planowanie i prowadzenie działań marketingowych, przebudowę strony internetowej i sklepu online, wsparcie sprzedaży, rozwój portfolio, produkcję sesji zdjęciowych i materiałów wizualnych, obsługę social mediów, aktywacje konsumenckie i wszystkie kampanie reklamowe .
Zapach świeżo gotowanej zupy, obierki od ziemniaków, przetwory, suszące się zioła, fartuszek przybrudzony mąką, walka o to, kto obliże łyżkę, którą mieszane było ciasto, ale przede wszystkim mnóstwo miłości i te słynne babcine dokładki. Dania Babci Zosi powstały ze wspomnień i tęsknoty za naturalną, domową kuchnią. Za ciepłem, gwarem i atmosferą oczekiwania na spotkanie przy wspólnym stole. To te wartości w połączeniu z nutą nowoczesności stały się punktem wyjścia do prowadzenia komunikacji marki .
W przypadku Dań Babci Zosi wykorzystanie brand hero nasuwa się naturalne. Dlatego spajająca markę postać Babci Zosi stała się motywem przewodnim, a także narratorem w komunikacji z klientami. Użytkownicy dzięki temu dużo chętniej angażowali się w rozmowy z postacią przypominającą realną osobę.
W czasie współpracy portfolio marki zostało rozbudowane o 28 produktów z 21 SKU na początku do 46 SKU po usunięciu z niego gorzej rotujących indeksów. Wprowadzono 6 nowych linii produktowych: kaszotto, ryże z dodatkami, risotto, makarony w sosach, mieszanki na chleby i naleśniki oraz rozbudowaną linię świąteczną.
Produkty dostępne są w ramach stałego listingu lub akcji in&out w sieciach handlowych m.in. Lidl, Biedronka, Auchan, Carrefour, Rossmann, Kaufland czy na Frisco.
Poza regularną komunikacją i działaniami reklamowymi online, współpracowaliśmy z marką Dania Babci Zosi w zakresie koncepcji i całkowitej realizacji okresowych kampanii reklamowych. Intensyfikacja działań marketingowych wspierała budowanie świadomości marki i budowanie sprzedaży w sklepie online. Poniżej efekty wybranych kampanii reklamowych.
Kampania edukacyjna dotycząca korzyści płynących ze spożycia kasz oraz kreatywnych sposobów ich wykorzystania w codziennym gotowaniu. W ramach kampanii przeprowadzono szereg działań reklamowych, szeroką współpracę z influencerami i blogerami, przygotowano kilkadziesiąt oryginalnych przepisów kulinarnych z wykorzystaniem kasz, zorganizowano specjalne akcje in&out w sieciach handlowych oraz stworzono w aplikacji Messenger chatbota Babcię Zosię, z którą mogli rozmawiać klienci.
Liczba zaangażowanych influencerów i blogerów.
Łączna liczba publikacji w mediach.
Osoby, które zainicjowały kontakt z botBabcią.
Suma wiadomości wysłanych przez chatbota.
Ponad 3300 osób zainicjowało kontakt z botBabcią Zosią. W ramach rozmowy mogły wziąć udział w konkursach i we w pełni zautomatyzowanym quizie wiedzy o kaszach, otrzymać dostosowane do potrzeb z przepisy lub uzyskać kupony rabatowe do sklepu online. W ciągu 6 tygodni botBabcia wysłała ponad 18 000 wiadomości i wygenerowała niespełna 1000 wejść na stronę internetową marki.
W ramach kampanii we współpracy z zaangażowanymi influencerami i blogerami kulinarnymi i parentingowymi przygotowanych zostało kilkadziesiąt przepisów na proste i oryginalne dania z kaszami w roli głównej, które sprawdzą się także w lunchboxie do szkoły lub pracy. Na temat akcji i Dań Babci Zosi wygenerowano łącznie prawie 500 publikacji w social mediach i mediach tradycyjnych.
Działania przełożyły się także na wyniki sprzedaży. W trakcie trwania kampanii przychody ze sprzedaży online w sklepie internetowym marki wzrosły o niespełna 500% miesiąc do miesiąca. Równolegle w ramach kampanii miało miejsce szereg akcji in&out w sieciach handlowych m.in. Carrefour czy Lidl.
Z badania na grupie 487 Polaków zleconego przez markę wynika, że 42% respondentów sięga po dania gotowe i półprodukty podczas przygotowań świątecznych. Ponad 61% respondentów wigilię obchodzi więcej niż raz: w ramach tzw. „śledzika” w pracy, spotkań okołoświątecznych ze znajomymi lub dalszą rodziną. W czasie tych spotkań także jedzą typowo świąteczne potrawy.
Świąteczna seria Dań Babci Zosi to dostępna okresowo linia potraw do szybkiego przygotowania, na którą składają się m.in. barszcz czerwony, zupa borowikowa z łazankami, kluski z makiem, łazanki z kapustą i grzybami, mieszanka na bigos, pasztety roślinne czy paszteciki nadziewane. W ramach świątecznej kampanii stworzyliśmy dla marki kalendarz adwentowy online. Codziennie otwierano jedno z 24 okienek, w których kryły się konkursy, prezenty, promocje, zagadki i inne angażujące formaty.
Wprowadzone na rynek produkty świąteczne.
Wzrost wyświetleń strony marki.
Wzrost organicznego zasięgu postów marki.
Wzrost zaangażowania w social mediach marki.
Celem świątecznej kampanii był przede wszystkim wzrost świadomości marki wśród klientów i wzrost ich zaangażowania w komunikację z brandem. Materiały reklamowe oraz posty dotyczące kalendarza adwentowego online były dla wielu klientów pierwszym punktem styku z marką. Okazały się one na tyle atrakcyjne dla grupy docelowej, że marka zanotowała w ciągu 3 tygodni wzrost organicznego zasięgu swoich publikacji o niespełna 3900% oraz wzrost aktywności o prawie 4400%.
Lato to zazwyczaj czas okresowego spadku sprzedaży w kategorii produktów suchych i dań do szybkiego przygotowania. Dlatego, aby w tym czasie podtrzymać więź z klientami i wesprzeć odsprzedaż online zdecydowaliśmy się na wizerunkową kampanię tematyczną.
Motywem przewodnim kampanii były wakacje spędzane u babci, których doświadczyła duża część klientów Dań Babci Zosi. Te historie, smaki i zapachy stały się punktem wyjścia do zbudowania komunikacji opartej właśnie na wspomnieniach i wyobrażeniach o beztroskich wakacjach pełnych miłości, zabawy i radości.
Z pomocą materiałów graficznych, zdjęć z tematycznej sesji oraz licznych anegdot z dzieciństwa stworzyliśmy sielski, lekko bajkowy klimat przywołujący na myśl idylliczne lato na wsi.
Łączna liczba publikacji w mediach.
Zwrot z inwestycji w działania reklamowe.
Niskobudżetowa 4-tygodniowa kampania pozwoliła na wygenerowanie niespełna 100 niezależnych publikacji tematycznych w mediach społecznościowych i osiągnęła zwrot z inwestycji na poziomie 132%.